MISSION

Vi tror att Jesu missionsbefallning gäller alla kristna, att vi alla är missionärer, utsända av Gud, för att göra evangeliet känt i hela världen. Grunden för detta är följande bibelord:
1 Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: ”Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. 19 Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn 20  och lär dem att hålla[e] allt som jag befallt er. Och se, jag är med er alla dagar till tidens slut.” Matt 28:18-20
Vi upplever att vår kallelse främst gäller Sverige, men vi är även involverade i några missionsprojekt som vi presenterar här nedanför.


Israel

”Och de sade: ”Ni män från Galileen, varför står ni och ser mot himlen? Denne Jesus som har blivit upptagen från er till himlen, han skall komma igen på samma sätt som ni har sett honom fara upp till himlen.” – Apostlagärningarna 1:11

Jesu himmelsfärd ägde här på Olivberget i Jerusalem (se bild ovan) och där ska han också komma tillbaka en vacker dag, därför anser vi att det är viktigt att engagera sig i Israel och det som händer där just nu. Vi vet att allt inte står rätt till och att det kommer att vara stora problem i Israel innan Jesus kommer tillbaka, vissa kyrkor undviker därför att ha kontakter i Israel men så vill vi inte agera utan istället ha en positiv öppen inställning trots problemen.

Vi tror att det finns en speciell kallelse på det judiska folket och nationen Israel, som den kristna kyrkan inte övertagit, som vissa menar, Paulus skriver:  ”25 Bröder, jag vill att ni skall känna till denna hemlighet, för att ni inte skall ha för höga tankar om er själva: förstockelse har kommit över en del av Israel och så skall det förbli, till dess att hedningarna i fullt antal har kommit in. 26 Och det är så hela Israel skall bli frälst, som det står skrivet: Från Sion skall Frälsaren komma och skaffa bort all ogudaktighet från Jakob.” – Romarbrevet 11:25-26

Video från senaste missionsresan till Israel framför Knesset i Jerusalem i oktober 2022 då Oscar, hans fru Claire och Arrey Atem besökte Israel under Lövhyddofesten. https://youtu.be/Nx2zWfsVS0Q

Nästa resa till Israel: 23 April – 30 April 2023 (Fullbokad)

Häng med på höstens missionsresa till Israel den 20-24 November 2023. Boende i en delad lägenhet vid Genesarets sjö, flygresa och hyrbil till en kostnad av ca 7 000 kr. Skicka intresseanmälan till: info@kingdomchapel.se


Italien

Vi stöttar Terese Carlsén i sin mission i Italien på Youth With A Mission´s (YWAM) bas i Pisa. Hon hjälper till på en bibelskola där med ungdomar och brinner för att utrusta nästa generation att predika evangeliet om Guds rike runt om i världen:


Kamerun

Vi stöttar Arrey Atem´s, bosatt i Eskilstuna, mission i sitt hemland Kamerun. Han håller där tillsammans med sina partner väckelsekampanjer och möten för att sprida evangeliet.


Good News To All People


Vi stöttar Marcus och Hanna Blooms missionsorganisation Good News To All People (GNTAP) som bedriver missionsverksamhet i ett antal länder.
Läs mer på deras hemsida: http://gntap.org